Defter Beyan Sistemi- Soru&Cevap
Web sitemize gelen sorular ve yanıtları.
Yasal Uyarı: Bu Site Kurumun Resmi Sitesi Değildir. Bilgi paylaşımı maksadıyla hazırlanmış özel bir sitedir. Sorularınızı tecrübelerimiz ve kurumun yayınlamış olduğu kaynaklardan esinlenerek tavsiye maksatlı yanıtlamaktayız. Sorularınızın yanıtları hakkında herhangi bir hukuki sorumluluğumuz bulunmamaktadır.
Tereddüt ettiğiniz konular hakkında Gelir İdaresi Başkanlığının 444 0 189 hattından bilgi alabilir. Özelge Talep Sistemi üzerinden kurumdan durumunuz ile ilgili Özelge talebinde bulunabilirsiniz.
Sorularınız da tarafımıza hiçbir bir kişisel bilgi, vergi yada TC kimlik numarası paylaşmayınız.
Sürece katkı olmasından açısından edindiğimiz bilgileri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz. Soru ve Görüşleriniz için Bize Ulaşın linkinden iletişime geçebilirsiniz.
Hekimlerin Serbest Meslek Makbuzu Yerine Geçen POS Tahsil Belgeleri Gelir Kaydı ve Nihai Tüketiciye Düzenlenmesi Durumunda TC/VKN Numarası Sorunu:
(Nihai Tüceticiye VKN ve TC Kimlik Numaralı olmayan ve stopaj kesintisi yapılmayan tüm gelirler bu yöntemle gelir kaydedilebilir.)
- Serbest Meslek Makbuzu (Pos) : Belge Nihai Tüketiciye düzenlenmiş ise TC/VKN zorunluluğu yoktur. Ayrıca belgede stopaj kesintisi de olmayacaktır.
- Gelir Kaydı :
- Defter Kayıt Tarihi ve Belge Tarihi seçilecek.
- Belge Türü Türü SERBEST MESLEK POS seçilecek
- Sadece Sıra No girilecek
- TC/VKN ÜNVAN VD ADRES Bilgisi girilmesine gerek yoktur.
- Belgedeki Kalemleri tek tek gireceğim HAYIR seçilecek
- Belgenin Düzenlendiği Kişi/Kurum Nihai Tüketici alanı NİHAİ seçilecek
- Satış Türü : Normal Satışlar
- Gelir Kayıt Türü : Hizmet Satışı
- Gelir Kayıt Alt Türü : İlk defa girilecekse kullanıcı tarafından yazılacak (örneğin: Muayene Ücreti Vs. yazılacak) Altta çıkacak Yeni Ekle Butonu tıklanarak çıkan uyarıya onay verilecek
- Ardından Tutar Bilgisi Yazılacak
- Stopajlı Satım YOKTUR olacak (stopaj olması durumunda Nihai Seçeneği Kaldırılmalı ve TC ÜNVAN VD ADRES alanları doldurulmalıdır.)
- Satır Ekle dedikten sonra Sağ Menüden KAYDET butonu ile gelir sisteme eklenmiş olacak
- Yeni Bir Gelir Belgesi eklemek için aynı işlemler baştan tekrarlanacak.
- Stopajlı ve Vergi Mükellefi olan kişi yada kuruma düzenlenecek Serbest Makbuz Girişi İçin Defter-Beyan Sistemi Serbest Meslek Makbuzu ile Gelir Ekleme videosunda yöntem kullanılacaktır.
- Miktar Bilgisi giriş zorunluluğu yoktur. (bu alanın kaldırılması için
- Belgedeki Kalemleri tek tek gireceğim HAYIR seçilmelidir)
Ücret Bordrosu Muhtasar Beyannameye Otomatik Olarak Gelecekmi ? Bordrodaki Gelir Vergisi Kesintisi Stopaj Yoluyla Eklenecek mi ?
- Hayır. Ücret Bordroları Defter-Beyan Sistemi Ücret Bordrosu Kaydı Videosundaki yöntemle gider kaydedilecek ve muhtasar beyannameye otomatik olarak gelmeyecektir.
- Muhtasar Beyannamedeki tüm alanlar kullanıcı tarafından girilecektir.
Sosyal Güvenlik Prim Teşvikleri Ücret Bordrosunda Nasıl İşlenecek
- Defter-Beyan Sistemi Ücret Bordrosu Kaydı videosunda olduğu gider İşveren Hissesine tekabül eden kısım düşüldükten sonra gider olarak işlenebilir.
- Diğer bir seçenekte Söz konusu Teşviklerinden Deftere Gelir Kaydedilmesidir. Söz konusu teşvikler Gelir kaydedilecekse
- Tevsiki Zaruri Olmayan Gelir
- Normal Satış – Diğer Hasılat – SGK Teşvikleri
- Miktar :1 olarak girilecek Tutar Alanına : Teşvik Tutarı yazılıp Satır Ekle ve Kaydet butonu ile İlgili Döneme Gelir Eklenecek
- NOT: Teşviklerin giderlerden indirilerek yazılması ya da Gelir olarak eklenmesi tamamen kullanıcının sorumluluğundadır.Kanuni olarak nasıl işleneceğine ilişkin idarenin farklı özelgeleri mevcuttur.
Sözleşmeler İçin Ödenen Damga Vergisi Gider Yazılcak mı ?
- Evet. Sürekli Damga Vergisi Mükellefi olanlar ile Damga Vergisi Beyannamelerini kağıt ortamında verenlerin kayıtları farklı olacaktır.
- İlgili videoya Defter – Beyan Sistemi Damga Vergisi Gideri linkinden ulaşabilirsiniz.
- Damga Vergisi Beyannamesine ilişkin veriler şimdilik kullanıcı tarafından girilecektir.
Kayıt Ekleme Silme Yada Güncelleme Sırasında Alınan Hata Mesajları ve Yapılması Gerekenler.
Kayıt girişleri sırasında resimdeki hata mesjlarını alan kullanıcılar https://e-defterbeyan.com/kayit-eklenemedi-hata-mesaji-defter-beyan-sistemi/ linkindeki yazıdaki yönergeleri takip ederek oluşturdukları tüm beyannameleri silmeleri ve kayıtları güncelledikten sonra yeniden beyanname oluşturmaları gerekmektedir.
Beyannamelerini Oluşturduktan Sonra Onaylama ve Gönderme İşlemleri Nasıl Yapılacak
- Her bir mükellefe ait beyanname Mali Müşavir İşlemleri alt menüsü olan Mükellef Yönetimi alanından ilgili mükellefin defterine geçiş yapıarak Beyannameler Menüsünden oluşturulup kaydedilecek
- Ancak gönderim ve onay işlemleri Mali Müşavirin kendi sayfasındaki Mali Müşavir İşlemleri alt menüsü olan Beyanname İşlemleri menüsünden İlgili Beyanname seçildikten sonra Gönder butonu yardımıyla gönderilecek.
- Beyannameyi gönderikten sonra yeniden ARA butonuna basılarak beyannamenin onaylanması ya da iptal edilmesi sağlanacak.
- ilgili videoya Defter- Beyan Sistemi Beyanname Oluşturma İptal ve Onaylama İşlemleri
Muhtasar Beyanname Menüsü ve İşlemleri
- Muhtasar Beyanname 20.02.2018 tarihinde şimdilik sadece AYLIK MUHTASAR yönünden mükellefiyeti olanlara açılmıştır. ÜÇ AYLIK dönemler için sistem ilerleyen tarihlere kullanıcılara açılacaktır.
Daha Önce Defter Beyan Sisteminde Beyanname Gönderme İşlemleri Başlamadan Önce E-Beyanname Yoluyla Beyanname Gönderenlerin Durumu
- Gelir İdaresi 486 nolu Tebliğde bu sistem dışında gönderilen beyannamelerin hiç gönderilmemiş sayılacağı ve VUK’na göre özel usulsüzlük cezasına muhatap olacağını hüküm altına almıştır.
- Ancak 4440189 nolu ALOMALİYE bilgi hattındaki çok sayıdaki kullanıcı için eski yöntemle gönderilen beyannamelerin bu geçiş süreci içiçn kabul edileceği bilgisini sözlü olarak vermekle beraber henüz konuya yazılı yada yasal bir çözüm getirmemiştir.
- Dolayısı ile söz konusu beyannamelerin Sistem Üzerinden Yeniden Gönderimi şu an için mümkün olmadığından bu durumdaki mükelleflerin Gelir İdaresinin yapacağı açıklamayı beklemesi ve buna göre hareket etmesi yerinde olacaktır.
Hem Bilanço Hemde Serbest Meslek Kazancı Usulüne Göre Defter Tutanların Kayıt ve Beyannameleri
- Yine 486 nolu Tebliğde yer alan hükümlere göre bu durumdaki mükellefler Serbest Meslek Kazancına ilişkin TÜM gelir ve gişder kayıtlarını Defter Beyan Sistemi üzerinden kayıt edecek,
- Ancak TÜM beyannamelerini (KDV-Muhtasar-Geçici-Gelir) ilgili matrah, kdv tutarlarını birleştirerek eski yöntem olan E-Beyanname yoluyla idareye göndereceklerdir.
- Serbest Meslek Kazançlarına ilişkin söz konusu dönemde hiçbir gelir-gider olmaması durumunda şimdilik sistemde başka bir işlem yapmalarına gerek bulunmamaktadır. (Ancak idare bu kayıtların kapatılmasına ilişkin bir ONAY seçeneği eklemesi durumunda ilgili aya ait kayıtların kapatılması için Onay vermesi gerekebileceğinde, Kdv Beyannamesi verilmesi gerek son gün sistemde böyle bir güncelleme olup olmadığını takip etmekte yarar olacaktır.
Aracılık Sözleşmesi Yaptığı ve Adına Başvuru Yapıldığı Halde Mükellef Yönetimi Ekranında Mükelleflerini Görüntüleyemeyen Mükelleflerin Yapması Gerekenler
- Mükellef Yönetimi ekranından Mükellef Seçimi alanına geçiş yapılır,
- Vergi Kimlik Numarası yazan alanın altındaki kutucuğa ilgili mükellefin VKN/TC Numarası yazılır.
- Hemen altında çıkan Mükellef Ekle butonu ile ile ilgili mükellef eklenir.
- Gelen Onay ekranı okunduktan sonra onay verilir.
- İlgili Mükellef Sistemde Mali Müşavirin Müşteri Listesine eklenmiş olacaktır.
- Buna rağmen mükellef bilgisi gelmedi ise sırayla, internet vergi dairesinden girilen aracılık sözleşme bilgileri kontrol edilir. Başvuru yapılıp yapılmadığı kontrol edilir.
- Buna rağmen çözüm bulunamıyorsa 4440189 Alo Maliye yardımıyla çözüm aranabilir.
Gün İçerisinde GÜNCEL SORU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ eklenmeye devam edecektir.
SORU | 486 nolu tebliğde basit usul mükelleflerin kendileri tarafından defterkayıt sistemine müracaat edilebileceği belirtildiği halde vergi dairesinden aldığım şifreyle giriş yapamıyorum. Meslek odası ile sözleşme bilgilerinin girilmesi uyarısı ile karşılaşıyorum. Tebliğe göre işlemi kendim yapabilmem gerekiyor. Neden işlem yapamıyorum? |
KENAN YİĞİT | Aralık 27, 2017 at 12:35 pm |
YANIT | Basit Usule Tabi Mükellefler defter, belge ve kayıtlarını kendileri tutamazlar. Meslek Odaları veya Meslek Mensupları aracılığıyla tutabilirler. |
||
SORU | Defterini tuttuğumuz Serbest Meslek Erbabı (Avukat)’ın E-Defter Beyan Sistemine başvurusunuMali Müşavir şifremiz ile yaptık ancak mükellef defterini kendisi tutmak isterse sözleşmesini fesh etmemiz yeterli olur mu? ne yapmamız gerekir. |
AHMET YAZICIOĞLU | Aralık 27, 2017 at 11:46 am |
YANIT | Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmenizi iptal etmeniz ve mükelefin kendisi adına E-Beyanname gönderebilmesi için http://www.gib.gov.tr/fileadmin/mevzuatek/eski/verusulteb340ek1.html adresindeki form ile vergi dairesine başvuru yaptıktan sonra Defter-Beyan Sistemine başvuru yapması gerekmektedir. |
||
SORU | basit usulde mükellefim defter beyan sitemine kendi şifremle giriş yapıyorum ancak odamla veya mali müşavirle sözleşme imzalamam gerektiği ifade ediliyor kendi şifremle sisteme girip kayıtlarımı tutma imkanım yokmu..izlemem gereken yok nedir bilgi vermenizi istirham ederim |
mustafa korkmaz | Aralık 27, 2017 at 8:36 am |
YANIT | Basit Usule Tabi Mükellefler defter, belge ve kayıtlarını kendileri tutamazlar. Meslek Odaları veya Meslek Mensupları aracılığıyla tutabilirler. |
||
SORU | merhabalar 611******** vergi noda kayıtlı basil usulde vergi mükellefiyim.daha önceden aldığım kullanıcı kodu ve şifre sisteme giriş yapabilecek olduğum yazmaktadır.ancak denizli saraylar vergi dairesi ile görüşmem rağmen muhasebeci tutacağını onun vereceğini söylüyolar. ancak basil usul mükellefi olarak beyannameleri kendim veriyorum ve tebligde de kendi verebilir diyor sistem izin vermemektedir.lütfen yardımcı olunmasını rica ederim. |
GÖKHAN MALUHAN | Aralık 27, 2017 at 6:38 am |
YANIT | Basit Usule Tabi Mükellefler defter, belge ve kayıtlarını kendileri tutamazlar. Meslek Odaları veya Meslek Mensupları aracılığıyla tutabilirler. |
||
SORU | 1 – DEFTER BEYAN BAŞVURU SÜRESİ 31.12.2017 TARİHİNDE Mİ SON YOKSA 31.01.2018 TARİHİNDEMİ SON ? LÜTFEN NET OLARAK YAZINIZ 2- İŞLETME VE SERBEST MESLEK DEFTERLERİNE ALMIŞ OLDUĞUMUZ MEVCUT E-TEBLİĞAT ŞİFRELERİ İLEMİ PORTALA GİRİŞ YAPIP BAŞVURU YAPACAĞIZ , PEKİ BASİT USÜLLERDE E-TEBLİĞAT ALINMADI DURUMU |
MUSTAFA ARIKAN | Aralık 26, 2017 at 5:39 pm |
YANIT | 1- Serbest Meslek Erbabları için başvuru süresi bu yıl için 31.01.2018’dir. Takip eden yıllarda 31 Aralık tarihine kadar olacaktır. 2-Sisteme İnternet Vergi Dairesi şifreniz ile başvuru yapabilirsiniz. 3- Mali Müşavir iseniz aracılık sözleşmeniz bulunan Basit Usul mükellefler için kendi şifrenizle başvuru yapabilirsiniz. Dilerseniz Mükellefin şifresi ile de başvuru yapabilirsiniz. |
||
SORU | Merhabai serbes meslek mensubu avukat mükellefimin defter başvurusunu yapamıyorum.Mükellefiyet türü serbes meslek olmasına rağmen defter beyan sayfasında işletme görülüyor.T.C.Kimlik numarasıyla başvuru yaparken aracılık sözleşmesi istiyor.yenilediğim halde başvuru yapamıyorum.Vergi dairesine başvurdum.Orada sorun olmadığını mükellefiyet türünün serbes meslek olarak görüldüğü bildirildi.Sorun nasıl çözülecek? |
SÜLEYMAN MİŞE | Aralık 26, 2017 at 1:38 pm |
YANIT | Vergi dairenizde mükellefiyet türünüz Serbest Meslek ve defter türünüz Serbest Meslek Kazanç Defteri olarak görünüyor olmalı. Sicil servisi ile görüşüp gerekli düzeltmeleri yaptırınız. Şu an birçok mükellef aynı sorunu yaşamakta Gelir İdaresi muhtemelen veri tabanını güncelliyor. İleriki bir tarihte tekrar deneyin. |
||
SORU | ***-****** vergi kimlik no *********** Tc. numaralı mükellefimiz ***********’ın defter beyan sisteminde bilgisi basit usul olarak görünmektedir.Oysaki mükellefimiz senaristtir ve serbest meslek defterine tabidir.Bağlı olduğu Kadıköy vergi dairesinde de serbest meslek mükellefi olarak görülmektedir.Vergi dairesinin bize verdiği iletişim adresinizden sizlere ulaşamadık. Konu ile ilgili ne yapmamız gerektiği hakkında bilgi vermenizi rica ediyoruz. |
SMMMM MURAT DOĞAN | Aralık 26, 2017 at 1:34 pm |
YANIT | Vergi dairenizde mükellefiyet türünüz Serbest Meslek ve defter türünüz Serbest Meslek Kazanç Defteri olarak görünüyor olmalı. Sicil servisi ile görüşüp gerekli düzeltmeleri yaptırınız. Şu an birçok mükellef aynı sorunu yaşamakta Gelir İdaresi muhtemelen veri tabanını güncelliyor. İleriki bir tarihte tekrar deneyin. |
||
SORU | MRB. BASİT USUL GELİR VE GİDER FATURA VB. GİBİ DİĞER FATURA YERİNE GEÇEN BELGELERİN İŞLEME VEYA DEFTER BEYAN SİSTEMİNE KAYIT ETME SÜRESİ İLE İLGİLİ BİLGİ VEREBİLİRMİSİNİZ. |
ŞEVKET DURMUŞ | Aralık 26, 2017 at 12:49 pm |
YANIT | Basit usule tabi mükelleflerin alış ve giderleri ile satış ve hasılatlarına ilişkin üçer aylık kayıtlar, izleyen ayın sonuna kadar Sisteme kaydedilir. Örnek: Ocak-Şubat-Mart dönemine ait belgeler Nisan Ayının son gününe kadar sisteme kayıt edilecek. 2018 yılı için bir defaya mahsus ilk altı aylık dönem Temmuz ayı sonuna kadar sisteme girilecek. |
||
SORU | Merhaba, 01.11.2017 tarihinde mükellef olan bir Serbest Meslek Erbabı Müşterim için yaptığım müracatta aşağıdaki uyarı çıkıyor ; “Defter-Beyan Sisteminden serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükellefler yararlanabilir. Kayıtlarımızda yer alan bilgilere göre Defter-Beyan Sistemine başvuru yapamazsınız. Defter-Beyan Sistemi kapsamında olduğunuzu/olacağınızı düşünüyorsanız gelir vergisi yönünden bağlı olduğunuz vergi dairenize müracaat ediniz.” ilgili vergi dairesine de müracat ettim ancak onlar da bir sorun yok bizim açımızdan diyorlar. ne yapabilirim. yardım lütfen. |
CENGİZ YAZGAN | Aralık 26, 2017 at 9:27 am |
YANIT | Yeni tesis edilen mükellefiyetler için sistemde başvuru sorunları yaşanmaktadır. Gelir İdaresi mükelleflere ait bilgilerin bulunduğu veri tabanını güncelledikçe sorunlar çözülecektir. 31.01.2018 tarihi geçmemek üzere ileriki bir tarihte tekrar deneyin. Bu web sitesi özel bir site olup Gelir İdaresinin resmi sitesi www.defterbeyan.gov.tr adresidir. |
||
SORU | 01.12.2017 tarihinde vergi mükellefiyet kaydımı bağlı olduğum vergi dairesinde açtırdım. Aralık 2017 tarihinde sistemde kayıtlı elektronik beyanname ve aracılık sözleşmesi yaptığım mükelleflerimde var fakat kendi adıma sistem üzerinden defter beyan sistemi üzerinden kayıt yaptıramıyorum verdiği hata aşağıda bulunmaktadır. Yardımlarınızı rica ediyorum. Saygılarımla, **************** Uyarı Defter-Beyan Sisteminden serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükellefler yararlanabilir. Kayıtlarımızda yer alan bilgilere göre Defter-Beyan Sistemine başvuru yapamazsınız. Defter-Beyan Sistemi kapsamında olduğunuzu/olacağınızı düşünüyorsanız gelir vergisi yönünden bağlı olduğunuz vergi dairenize müracaat ediniz. (Basit usule tabi mükellefler ile serbest meslek erbapları (noterler ile noterlik görevini ifa ile mükellef olanlar hariç) 1/1/2018, diğer mükellefler ise 1/1/2019 (serbest meslek kazanç defteri yanında işletme hesabı esasına göre defter tutanlar açısından 1/1/2018) tarihinden itibaren Sistemi kullanmaya başlayacaklardır.) |
ali polat | Aralık 26, 2017 at 9:09 am |
YANIT | Yeni tesis edilen mükellefiyetler için sistemde başvuru sorunları yaşanmaktadır. Gelir İdaresi mükelleflere ait bilgilerin bulunduğu veri tabanını güncelledikçe sorunlar çözülecektir. 31.01.2018 tarihi geçmemek üzere ileriki bir tarihte tekrar deneyin. Bu web sitesi özel bir site olup Gelir İdaresinin resmi sitesi www.defterbeyan.gov.tr adresidir. |
||
SORU | e-serbest meslek Makbuzu uygulamasına başlanması halinde, hekimlerin kullandığı “Serbest Meslek Makbuzu” yerine geçen “POS” kullanım zorunluluğu devam edecek mi? |
Turan Beyaztaş | Aralık 26, 2017 at 7:24 am |
YANIT | Şu an için E-Serbest Meslek Makbuz uygulaması ihtiyari olacağından seçimli olarak dilediğiniz yöntemi kullanabilirsiniz. Ancak E-Serbest Meslek Makbuzu uygulanmasını kullanmanız durumunda Pos cihazından değil sistem üzerinden makbuz düzenleyeceksiniz. |
||
SORU | KULLANICI KODU ALANINA HİÇ BİR SEY YAZAMIYORUZ | özleyen ayvaz | Aralık 26, 2017 at 5:31 am |
YANIT | https://basvuru.defterbeyan.gov.tr/ adresinden giriş yapabilirsiniz. Sistemi aşağıdaki tarayıcılarla kullanmayı deneyiniz. Sistemi İnternet Explorer 11+ Google Chrome 62+ Mozilla Firefox 57+ Safari 5+ |
||
SORU | E DEFTER BEYAN SİSTEMİNE GİRİŞ YAPAMIYORUZ. PORTALA GİRİŞ LİMKİNİ TIKLADIĞIMIZDA BİZİ EDEFTER.GOV.TR ADRESİNE YÖNLENDİRİYOR E DEFTERBEYAN SİSTEMİNE BAŞVURUMUZU YAPTIK ANCAK SİSTEMİ KULLANMAK İÇİN GİRİŞ SAĞLAYAMIYORUZ DESTEĞİNİZİ RİCA EDERİZ.. |
MURAT KOK | Aralık 25, 2017 at 1:24 pm |
YANIT | https://basvuru.defterbeyan.gov.tr/ adresinden giriş yapabilirsiniz. Sistemi aşağıdaki tarayıcılarla kullanmayı deneyiniz. Sistemi İnternet Explorer 11+ Google Chrome 62+ Mozilla Firefox 57+ Safari 5+ |
||
SORU | Merhabalar, Ben Kadıköy Vergi Dairesi bilgisayar işletmeni olarak çalışıyorum. Mükelleflerin pek çoğundan defter beyan sistemi ile ilgili şu soruyu alıyorum: “İşletme hesabına göre defter tutuyorum. Nasıl olsa seneye defter beyan sistemine geçiş yapmak zorunlu, ancak bu seneden ihtiyari olarak defter beyan sistemine geçebilir miyim?” Bu soruya cevap verebilmek adına bana bir cevap yazmanızı rica ediyorum. İyi çalışmalar |
Sadi Sabur | Aralık 25, 2017 at 1:00 pm |
YANIT | Bu site kurumunuzun Resmi Sitesi değildir. Bilgilendirme amaçlı özel bir sitedir. Bende Mali Müşavirim ve aynı soruyu hem Kurumunuza hemde Bimer’e sordum henüz bir yanıt alamadım. İhtiyari kullanılması gerektiğini düşünenlerdeniz. Ancak teknik altyapı hazırlığı nedeniyle ertelenmiş olabileceğini düğşünüyorum. Sorunuza yanıt bulduğunuzda bizleri de bilgilendirmenizi rica ediyorum. |
||
SORU | Merhaba , Defter beyan sisteminden giriş yapılıp ön izleme yapıldığında ”Tutulacak Defter” kısmı boş olarak geliyor.Sistemsel bir hata mıdır?Onaylama işlemini bu şekilde yapabilir miyiz? İyi Çalışmalar….. |
MURAT SEVCAN | Aralık 25, 2017 at 11:54 am |
YANIT | Ön izleme ekranından önceki ekranda defter türünüzü kendiniz işaretleyiniz ve daha sonra ön izleme sayfasından onaylama işlemi gerçekleştiriniz. Sistem defter türü seçmeden onay almayacaktır. |
||
SORU | Merhabalar, Avukatlık hizmetlerinde faaliyet gösteren bir serbest meslek erbabı, şuan da beyannamelerini kendi gönderebilmekte, kendi sorumluluğunda defter tutmaktadır. Fakat bu defter beyan sisteminde okuduğum kadarıyla bir mali müşavir yani meslek mensubu ile aracılık sözleşme yapma zorunluluğu mu bulunmaktadır ? kendi adına beyanname verme yetkisi kalkmakta mıdır ? şimdiden teşekkürler. iyi çalışmalar. |
BUSE AYDIN | Aralık 25, 2017 at 10:17 am |
YANIT | Kendi Beyanname Gönderme yetkiniz ve şifreniz var ise ayni şifreyle sisteme başvurup kullanmaya devam edebilirsiniz. |
||
SORU | serbest meslek erbabı mükellefimiz e defter beyan sisteminde işletme olarak görünüyor. vergi dairesinin sisteminde serbest meslek, bizim tüm beyanlarımız serbest meslek olarak verildi. vergi levhası serbest meslek. hukuki faaliyet.ama e defter beyanını yapamıyoruz. konu ile ilgili yardımlarınızı rica ediyorum. iyi çalışmalar. |
halil ergün | Aralık 25, 2017 at 7:57 am |
YANIT | Vergi dairenizde mükellefiyet türünüz Serbest Meslek ve defter türünüz Serbest Meslek Kazanç Defteri olarak görünüyor olmalı. Sicil servisi ile görüşüp gerekli düzeltmeleri yaptırınız. Şu an birçok mükellef aynı sorunu yaşamakta Gelir İdaresi muhtemelen veri tabanını güncelliyor. İleriki bir tarihte tekrar deneyin. |
||
SORU | serbest meslek adi ortaklığını sisteme ortaklık numarası üzerinden mi giriş yapacağım. |
ersan aydın | Aralık 25, 2017 at 7:19 am |
YANIT | Adi Ortaklıklar için sisteme ORTAKLIK Vergi Numaranız ile başvuru yapmanız gerekmektedir. |
||
SORU | Serbest Meslek Kazanç Defteri ile birlikte Bilanço Esasına göre defter tutan mükellefler Defter Beyan Sistemine kayıt olacaklar mı? |
MEHMET SUAT ÇATI | Aralık 23, 2017 at 6:51 pm |
YANIT | Evet. Sistemde sadece Serbest Meslek Kazanç defterinizi tutacak, Yevmiye, Kebir ve Envanter defterlerinizi kağıt ortamda tutmaya devam edeceksiniz. |
||
SORU | VETERİNER HEKİM olarak faaliyetim bulunmaktadır. 2017 yılında sadece Serbest Meslek Defteri tutuyordum.2018 yılında Serbest Meslek defteri ve İşletme defterini aynı anda tutmak için başvuru yapmak zorunda mıyım? ve işyerimde hekimlik hizmetlerimde kullandığım mal alışları olmaktadır (hayvan ilaçları, şırıngalar vs.) bu mal alışlarımdan dolayı işletme defteri içinde defter beyan sistemine müracaat etmeli miyim? ve son olarak da poslu yazarkasadan kestiğim fişleri, muayeneye gittiğimde kullandığım ilaçları ve hizmet bedeli olarak kestiğim serbest meslek faturalarını hangi defterlere yazmam gerekiyor.. Ayrıntılı bir açıklama verirseniz çok memnun olurum teşekkürler iyi çalışmalar… |
ENGİN | Aralık 23, 2017 at 9:39 am |
YANIT | Hem serbest meslek kazancı hem de işletme hesabı esasına göre tespit edilen ticari kazancı bulunan mükellefler Sistem içerisinde kaydedecekleri gelir ve giderlerini, bunların ilişkili olduğu faaliyetine uygun olarak ilgili deftere kaydedecektir. Kayıtların hangi defteri yapılacağı Sistem içerisinde seçilecek belirlenecektir. |
||
SORU | merhabalar defter beyan sistemine internetten başvuru yaparken sorunla karşılaştım sorunumun nasıl halledilmesi gerektiğini bilememekteyim yardımcı olur musunuz birkaç yıl önce iki mali müşavir ortaklık büromuz vardı. *********adı altında. biz kendi gelir beyannamemizi gib den gönderebilmek için ortaklık ile hem *********hem ******** aracılık ve sorumluluk sözleşmesi yapmıştık. ortaklık kapatıldı herkes kendi adına mükellef oldu. ve vergi dairesi ortaklık adına olan e beyanname şifresini iptal etti. şimdi ben e beyna sistemine başvuru yaparken meslek mensubu bilgileri ekranında ortaklığın adı yazılı ve sözleşme tarih ve nosu yazılı. olduğundan e beyan sistemine kayıt yapamıyorum . sözleşmeyi iptal edeceğim fakat şifreler iptal edilmişti. lütfen yardımcı olur musunuz. |
CANAN YAZICI | Aralık 22, 2017 at 11:21 am |
YANIT | Bağlı bulunduğunuz vergi dairesinden kendi adınıza E-beyanname şifresi alıp diğer aracılık sözleşmenizi iptal ettiriniz. Ardından başvuruyu kendi şifreniz ile yapınız. Veritabanı hemen güncellenmeyebilir. 31.01.2018’i geçmemek üzere başvuru yapmayı deneyiniz. |
||
SORU | e defter başvurumu gerçekleştiremiyorum. Bilginize sunar yardımlarınızı rica ederim. iyi günler |
GÜLGÜN TURUNÇ | Aralık 22, 2017 at 7:35 am |
YANIT | https://basvuru.defterbeyan.gov.tr/ adresinden internet vergi dairesi şifreniz ile başvuru gereçekleştirebilirsiniz. |
||
SORU | Ben Serbest Muhasebeci Mali Müşavir olarak ruhsatım var. Ancak bir işyerinde sadece muhasebeci olarak görev yapıyorum. Odadan yetki ve mühür almadım. Bu sistemi Basit Usulde veya İşletme defterlerinde Mükelleften yetki alarak kullanabilirmiyim. |
Özcan Efe | Aralık 22, 2017 at 7:21 am |
YANIT | Hayır. Başka mükellefler adına beyanname göndermek ve defter tutmak için odanızın Bağımsız çalışanlar siciline kayıt olmanız, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik faaliyeti ile ilgili vergi mükellefi olmanız ve müşterilerinizle sözleşmeniz bulunması gerekmektedir. |
||
SORU | mükelleflerimin ve kendimin 2018 yılında kullanacağı serbest meslek defterini, aralık ayının 2. haftasında tasdik yaptırdım. Ödevini zamanında yerine getiren biz mükelleflerin suçu nedir acaba? İlla her şeyi son dakika son saniyemi yapalım. 1 aydan daha az süre kalmışken 2019 da e-defterbeyan sistemine geçiyoruz demek hiç hoş ve etik değil. En az 1 yıl önceden haber verilip sonrasında bu sisteme geçilmeliydi. |
SMMM ONUR | Aralık 22, 2017 at 6:13 am |
YANIT | Maalesef tebliğin çok geç yayınlanmış olması sizler gibi birçok mükellefi mağdur etmiş bulunmaktadır. Gelir İdaresi böyle konularda kamuoyunu daha önceden ve daha fazla yayın organı ile bilgilendirmelidir. Haklı yorumunuza katılıyorum. |
||
SORU | Ortaklık halinde mükellef olanlar için ayrıca ortaklar adına başvuru yapılacakmı? Teşekkürler. |
Erol | Aralık 21, 2017 at 2:21 pm |
YANIT | Hayır tebliğ ve açıklamalara göre şu an sadece ortaklık yönünden başvuru yapılacak. Çünkü defterler ortaklık adına tutulacak. Ancak Gelir Vergisi Beyannameleri ortakların kendi adına düzenlendiğinden belki ileride buna ilişkin bir çalışma olabilir. |
||
SORU | Mali müşaviri olduğum serbest meslek defteri tutan mükelleflerimin sisteme girişini yaparken İNVD de 340 seri nolu tebliğe göre aracılık sözleşmemizin olmadığından işlem yapamazsınız uyarısı geliyor. |
MEHMET ZEYTİNCİ | Aralık 21, 2017 at 11:16 am |
YANIT | Vergi kimlik numarası ve TC Kimlik numarası ile ayrı ayrı deneyiniz. Sistemde hangisi üzerinden sözleşme yapılmışsa onu kabul etmektedir. |
||
SORU | Serbest Meslek Defteri olarak başvuru yaptığımda ekranda Damga Vergisi Defteri butonunuda tıkladım.Damga Vergisi Defterimi de bu portal üzerinden tutabilecekmiyim.2018 yılı Damga Vergisi Defteri tasdik ettirmem gerekirmi. |
sultan | Aralık 21, 2017 at 9:57 am |
YANIT | Sistem üzerinden Damga Vergisi Defterini de seçtiyseniz kağıt ortamında ayrı bir defter tasdiği yaptırmanıza gerek bulunmamaktadır. |
||
SORU | SÜREKLİ HER AY DÜZENLİ OLARAK BEYANNAME VERDİĞİM DAMGA VERGİSİ MÜKELLEFİM VAR.BUNUNLA İLGİLİ DEFTER BEYAN SİSTEMİNE KAYIT NASIL OLACAĞIM VE NOTERDEN DAMGA VERGİSİ DEFTERİ TASDİK ETTİRMEME GEREK VARMI.TEŞEKKÜR EDERİM |
FERDİ ÖZGÜR | Aralık 21, 2017 at 7:03 am |
YANIT | Sadece Damga Vergisi Defteri için kayıt yaptıramazsınız. Serbest Meslek yada Basit Usul ile birlikte bu defterleri tutmanız durumunda sistemi kullanabilirsiniz. |
||
SORU | İyi günler , Cep telefonu ile sisteme kayıtlarımızı yaptık. Sistem açıldığı zaman defter kayıtlarını girmek için ,bilgisayar sistemimizde neler olmalıdır . işletim sistemi , internete bağlanma gibi. Teşekkür edrim. |
CENGİZ | Aralık 21, 2017 at 6:10 am |
YANIT | Herhangi bir yazılıma ihtiyacınız bulunmamaktadır. Portalın web sayfasını açan bir bilgisayarınız olması ve internet bağlantısı olması yeterlidir. |
||
SORU | e-defter beyan için “Serbest Meslek Defteri ve Serbest Meslek Makbuzu” Mali Mühür almak gerekli mi? |
HÜSEYİN KESKİN | Aralık 20, 2017 at 2:30 pm |
YANIT | Serbest Meslek Kazanç Defteri için Mali Mühür yada E-İmza’ya gerek yoktur. Ancak E-Serbest Meslek Makbuzu için Mali Mühür yada E-İmza almanız gerekmektedir. |
||
SORU | Basit usul deftere tabiyim. Defterbeyan.com üzerinden kendim beyazda bulana bilir miyim? Yani Muhasebeci veya Meslek odasına gitmeden kendim beyanda bulanabilir miyim? |
abdullah tatoğlu | Aralık 20, 2017 at 11:35 am |
YANIT | Hayır.Basit Usule Tabi Mükellefler defter, belge ve kayıtlarını kendileri tutamazlar. Meslek Odaları veya Meslek Mensupları aracılığıyla tutabilirler. |
||
SORU | Serbest Meslek Erbabı mükellefim için başvuru yapmak istediğimde ekranda başvuru yapamayacağıma dair uyarı notu alıyorum.Ancak bağlı bulunduğu vergi dairesi sisteminde herhangi bir yanlış bilgi bulunmadığı,serbest meslek olarak tanımlı olduğu bilgisi alıyorum. 1)Sorun neden kaynaklanmaktadır ? 2)Nasıl çözümlenebilir ? Bilgi vermenizi arz ederim. |
SEZAİL KOÇKAN | Aralık 20, 2017 at 10:50 am |
YANIT | Vergi dairenizde mükellefiyet türünüz Serbest Meslek ve defter türünüz Serbest Meslek Kazanç Defteri olarak görünüyor olmalı. Sicil servisi ile görüşüp gerekli düzeltmeleri yaptırınız. Şu an birçok mükellef aynı sorunu yaşamakta Gelir İdaresi muhtemelen veri tabanını güncelliyor. İleriki bir tarihte tekrar deneyin. |
||
SORU | basit usul kişileri girerken defter kısmında basit usul seçili dururken bir hata veriyor… basit usul mükelleflerde baka defter seçilemez… ben baka defter seçmiyorum zaten… |
hüseyin özdemir | Aralık 20, 2017 at 8:42 am |
YANIT | Vergi dairenizin sicil servisi ile görüşüp defter türünüzü, mükellefiyet türünüzü kontrol edin. Sorun yoksa 31.01.2018 tarihine kadar ara ara tekrar deneyin. Yazılımdan kaynaklanan eksikler bulunmaktadır. |
||
SORU | mükellefim serbest meslek makbuzu yönetmen gelir vergisinden muaf kdv mükellefi defter beyan sistemine girdiğimde basit usul olarak işaretli çıkıyor serbest meslek olarak nasıl değiştirebilirim *********** vergi no ********* mükellefimin ismi tsk ederim |
SELÇUK ÖZSOY | Aralık 20, 2017 at 8:22 am |
YANIT | Vergi dairenizin sicil servisi ile görüşüp defter türünüzü, mükellefiyet türünüzü kontrol edin. Sorun yoksa 31.01.2018 tarihine kadar ara ara tekrar deneyin. Yazılımdan kaynaklanan eksikler bulunmaktadır. |
||
SORU | serbest meslek işimin yanında işletme defteri mecburiyeti olan bir işim daha var. yani hem serbest meslek defteri hemde işletme defteri tutuyorum 2018 yılı defter beyan mecburiyetım nasıl olacak acaba tşkler…. |
cengiz | Aralık 20, 2017 at 7:01 am |
YANIT | Sisteme kayıt olun, iki defter türünü birlikte seçip onaylayınız. Hem serbest meslek kazancı hem de işletme hesabı esasına göre tespit edilen ticari kazancı bulunan mükellefler Sistem içerisinde kaydedecekleri gelir ve giderlerini, bunların ilişkili olduğu faaliyetine uygun olarak ilgili deftere kaydedecektir. Kayıtların hangi defteri yapılacağı Sistem içerisinde seçilecek belirlenecektir. |
||
SORU | Merhabalar, Sistemden Basit Usul Mükellefler için giriş yapamıyorum. Mükellef 12/12/2017 tarihinde işe başladı 7 günlük süre bugün doluyor, fakat sistem defter seçmediğim halde defter seçemezsiniz diyor. |
TAYFUR ALİ ESER | Aralık 19, 2017 at 4:25 pm |
YANIT | Sisteme başvuru için 30.06.2018 tarihine kadar vaktiniz var. İlerleyen tarihlerde tekrar deneyiniz. |
||
SORU | aracılık ve sorumluluk sözleşmemiz olduğu halde sözleşmeniz bulunmamaktadır. diye uyarı çıkıyor. Gib’ten eski sözleşmeleri silip yeniden sözleşme mi yapacağız. |
turgay | Aralık 19, 2017 at 2:04 pm |
YANIT | Vergi kimlik numarası ve TC Kimlik numarası ile ayrı ayrı deneyiniz. Sistemde hangisi üzerinden sözleşme yapılmışsa onu kabul etmektedir. |
||
SORU | Mali müşavir üzerinden sisteme Sözleşmeli mükellef adına giriş yaparken aracılık ve sorumluluk sözleşmesi yoktur uyarısı veriyor.ne yapmak gerekli ?? teşekkürler saygılar |
SERDAR BEY | Aralık 19, 2017 at 12:22 pm |
YANIT | Vergi kimlik numarası ve TC Kimlik numarası ile ayrı ayrı deneyiniz. Sistemde hangisi üzerinden sözleşme yapılmışsa onu kabul etmektedir. |
||
SORU | bilanço esasına göre defter tutan mükellefim aynı zamanda serbest meslek defteri de tutmaktadır. bu mükellefim serbest meslek defterinden dolayı defter beyan sistemine dahil midir? |
mehmet kıvrak | Aralık 19, 2017 at 11:46 am |
YANIT | Evet. Sistemde sadece Serbest Meslek Kazanç defterinizi tutacak, Yevmiye, Kebir ve Envanter defterlerinizi kağıt ortamda tutmaya devam edeceksiniz. |
||
SORU | Şuanda serbest meslek erbabı ve aynı zamanda işletme defteri sahibiyim. ama 01.01.2018 itibariyle bilanço esasına göre defter tutmaya başlayacağım. Bilanço esasına göre defter tutanlar da bu sisteme geçecek mi? |
erhan | Aralık 19, 2017 at 9:39 am |
YANIT | Evet. Sistemde sadece Serbest Meslek Kazanç defterinizi tutacak, Yevmiye, Kebir ve Envanter defterlerinizi kağıt ortamda tutmaya devam edeceksiniz. |
||
SORU | SMMM ŞİFREMLE SİSTEMDEYKEN MÜKELLEF BAŞVURUSU YAPARKEN BU UYARIYI ALIYORUM NE YAPMALIYIM ACABA Uyarı Defter-Beyan Sisteminden serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükellefler yararlanabilir. Kayıtlarımızda yer alan bilgilere göre Defter-Beyan Sistemine başvuru yapamazsınız. Defter -Beyan Sistemi kapsamında olduğunuzu/olacağınızı düşünüyorsanız gelir vergisi yönünden bağlı olduğunuz vergi dairenize müracaat ediniz. (Basit usule tabi mükellefler ile serbest meslek erbapları (noterler ile noterlik görevini ifa ile mükellef olanlar hariç) 1/1/2018, diğer mükellefler ise 1/1/2019 (serbest meslek kazanç defteri yanında işletme hesabı esasına göre defter tutanlar açısından 1/1/2018) tarihinden itibaren Sistemi kullanmaya başlayacaklardır.) |
FUAT ÖNCEL | Aralık 19, 2017 at 9:30 am |
YANIT | Sisteme sadece Serbest Meslek ve Basit Üsül mükellefler başvuru yapabilir. Başvuru yaptığınız mükellef türü bunlardan biri ise vergi daireniz ile görüşüp sicil bilgilerinizi güncelleyiniz. |
||
SORU | 1- 19.12.2017 tarihinde SMMM olarak kendi şifremden müşterilerim için başvuru yaptım.Ancak onaylı bir çıktı alınamadığı gibi.sms veya mail yolu ile de bildirim yapılmayacağı belirtiliyor. 2- Ayni müşteri için 2.kez başvuru yapılmasına sistem izin verir mi; Yani mükerrer başvuru yapılmasını sistem engeller mi; 3- Serbest Meslek Defteri ile birlikte işletme defterini kullananlar her 2 defter türü için sistemden başvuru yapacaklar.Peki Hem Serbest Meslek hemde BİLANÇO usulüne göre defter tutanlar nasıl bir yol izleyecek.Saygılarımla |
ABDÜLKADİR BÖYÜKMEDAR | Aralık 19, 2017 at 8:14 am |
YANIT | Sisteme daha önce yaptığınız başvuruları görüntülemeniziçin menü eklenmiştir. Başvurularınızı buradan kontrol edip güncelleyebilirsiniz. Aynı mükellef için güncelleme izni verir. Her iki defter türünü de sistemde birlikte tutabileceksiniz. Ancak sadece Bilanço defterleri kağıt ortamında tutulmaya devam edilecek. |
||
SORU | merhaba mühendislik faaliyeti yürütmekte olan ve bilanço esasına göre defter tutmakta olan mükellefim defter beyan sistemine geçmesi gerekiyormu mükellefiyet kaydı sadece 711203 – BİNA PROJELERİNE YÖNELİK MÜHENDİSLİK VE DANIŞMANLIK FAALİYETLERİ olarak var |
deniz katırcı | Aralık 19, 2017 at 7:10 am |
YANIT | Serbest Meslek faaliyetinizden dolayı daha önce serbest meslek defteri tutuyor iseniz sisteme kayıt olacaksınız. Bilanço için kağıt ortamında defter tutmaya devam edeceksiniz. |
||
SORU | merhaba serbest meslek kazanç defterini başvuruları yaptık. basıl usul mükellef başvurumuzu yaparken basit usul seçili iken hiçbir defter seçemezsiniz uyarısı almaktayız . yardım ve destek bekleriz. teşekkürler |
yavuz selim özer | Aralık 19, 2017 at 6:55 am |
YANIT | Vergi dairenizin sicil servisi ile görüşüp defter türünüzü, mükellefiyet türünüzü kontrol edin. Sorun yoksa 31.01.2018 tarihine kadar ara ara tekrar deneyin. Yazılımdan kaynaklanan eksikler bulunmaktadır. |
||
SORU | limited şirketi olan mali müşavirlik büroları e-defter beyan sistemini kullanma zorunluluğu varmı |
YAŞAR | Aralık 19, 2017 at 6:39 am |
YANIT | Hayır. Sadece Bilanço Usulü defter tuttuğunuz için sistemi kullanmanız mümkün bulunmamaktadır. |
||
SORU | mühendislik faaliyetinde bulunan ve kendi isteği ile bilanço esasına tabi olan mükellefler e-defter beyan sistemine başvuru yapabilecekler mi ve bilanço defterinii tasdik edilmesi zorunlu mu? |
YAŞAR | Aralık 19, 2017 at 6:28 am |
YANIT | Sadece Bilanço defteri tuttuğunuz bir faaliyetiniz mevcut ise sistemi kullanmak durumunda değilsiniz. |
||
SORU | Merhaba iyi çalışmalar serbest meslek ve basit usullerin 2018 itibariyle sisteme geçirilmesi çok ama çok erken bu sistem çok güzel sistem olacak buna hem fikiriz ama şuanda sisteme bireyler hazır değil bu sistem için geçilmesi kesin gözüyle bakılmalı ve herkes biranda geçsin işletme serbest meslek vs.2019 yılı baz alınsa hatta cirolara göre bir kısmı sonra 2020 de ise tamamı geçirilse o zaman herşey daha sağlıklı olur.Lütfen 13 gün kalmış yıl sonuna bu yükü kaldırın sağlıklı bir şekilde geçiş süreci yaşayarak güzel bir geleceğe adım atalım.Saygılarla |
türker cekin | Aralık 18, 2017 at 9:01 pm |
YANIT | Bu site kurumun resmi sitesi değildir. Sadece bilgi paylaşımı amacıyla hazırlanmış özel bir sitedir. Teşekkürler |
||
SORU | MUHTASAR BEYANNAMEYİ;DEFTER BEYAN SİSTEMİ ÜZERİNDEN NASIL GÖNDERECEĞİZ. |
ERCAN | Aralık 18, 2017 at 4:16 pm |
YANIT | Sistem henüz açılmadı ancak kurumun sitesinde yapılan açıklamalar beyannamalerin yapılan kayıtlardan otomatik olarak hazırlanacağı yönünde. Bizlerde sizin gibi sabırsızlıkla bekliyoruz. |
||
SORU | Sayın İdareciler,E-Defterbeyan sistemi çok güzel hazırlanmış ve işleme konmuş..Ben bir muhasebeci olarak çok iyi buldum.Fakat bir eksikliği var sanırım oda benim mükelleflerimin giriş kısmında dilekçe versiyonu çalışmamaktadır.Bu kere ön izleme tuşu ile ( Basit usul seçili iken hiçbir defter seçemezsiniz) hata verisi çıkmaktadır.Bu sebeb ile mükelleflerimin(basit usul)müracaatını yapamamaktayım..Bunun düzeltilmesini sebebinin bulunmasını beklemekteyim…Saygılar… |
KADRİ AYTAR | Aralık 18, 2017 at 3:31 pm |
YANIT | Vergi dairesinden sicil bilgilerinizi kontrol ettiriniz. 30.06.2018 tarihine kadar süreniz var ilerleyen tarihlerde tekrar deneyiniz. |
||
SORU | basit usüle tabi mükellef kaydı yapamıyorum. sisteme giriyorum bütün bilgileri tam ama önizle dediğim zaman açılmıyor. devam edemiyorum. |
SMMM DAVUT PEKŞEN | Aralık 18, 2017 at 2:37 pm |
YANIT | Vergi dairesinden sicil bilgilerinizi kontrol ettiriniz. 30.06.2018 tarihine kadar süreniz var ilerleyen tarihlerde tekrar deneyiniz. |
||
SORU | Bu kanunu 01.12.2017 yılından önce çıkarsaydınız ben yaşlı bir avukat olarak hem maddi hemde manevi zarara uğramazdım.Muntazam olmak ve usulüne göre erken davranış hiç iyi olmadı.Defterimizi aldık notere tasdik ettirdik ama nafile son dakikada emek ve masraf hiçe gitti.orulduğumuzla kaldık.Lütfen bunlara nazara alarak sonraki kanunları son dakikada çıkartmayın.Kimse bir şey bilmiyor nasıl yetişeceğiz. İyi çalışmalar |
ifakat filiz | Aralık 18, 2017 at 2:33 pm |
YANIT | Maalesef tebliğin çok geç yayınlanmış olması sizler gibi birçok mükellefi mağdur etmiş bulunmaktadır. Gelir İdaresi böyle konularda kamuoyunu daha önceden ve daha fazla yayın organı ile bilgilendirmelidir. Haklı yorumunuza katılıyorum. |
||
SORU | İşletme Esasına göre defter tutan Serbest Meslek Erbabı Defter Beyan Sistemine kayıt olacak. Bilanço esasına göre defter tutan Serbest Meslek Erbabı Defter Beyan Sistemine kayıt olacak mı? |
MUSTAFA DEMİR | Aralık 18, 2017 at 2:16 pm |
YANIT | Serbest Meslek faaliyetinizden dolayı daha önce serbest meslek defteri tutuyor iseniz sisteme kayıt olacaksınız. Bilanço için kağıt ortamında defter tutmaya devam edeceksiniz. |
||
SORU | Merhaba , aracılık sözleşmesi olup beyanlarını gönderdiğim mükelleflerin adına başvuru yapmak istediğimde bir uyarı çıkmakta… kendi adıma başvuru yapabildim… mükelleflerin adına yeni sözleşme girişi mi yapmam gerekmekte ? teşekkürler |
CENK CAN | Aralık 18, 2017 at 2:07 pm |
YANIT | Vergi kimlik numarası ve TC Kimlik numarası ile ayrı ayrı deneyiniz. Sistemde hangisi üzerinden sözleşme yapılmışsa onu kabul etmektedir. |
||
SORU | mükellefim olan birisini kendi adına kayıt yaptim. bir sıkıntı olurmu veya bu kaydı nasıl silebilirim. mükellefim olarak kayıt yapmak için |
RESUL SARIYER | Aralık 18, 2017 at 12:54 pm |
YANIT | Sisteme mükellefinizin şifresi ile de giriş yapsanız aracılık sözleşmeniz var ise başvuruda ikinizinde bilgileri yer alacağından iptal etmenizi gerektiren bir durum yok. |
||
SORU | Örneğin: Aracılık sözleşmesi yapılmış defter beyan sistemine tabi serbest meslek mensubu 31.12.2018 de SMMM den başka bir SMMM ye geçişte tekrar başvuru yapılmasımı gerekiyor? |
Bayram Şentürk | Aralık 18, 2017 at 12:08 pm |
YANIT | Yeni aracılık sözşleşmesi yapıldıktan sonra sisteme yeniden başvuru yapılacak gibi görünüyor, aksine bir hüküm de tebliğde bulunmamakta. Tavsiyem yeni sözleşmeyi yaptıktan sonra sisteme kendi şifreniz ile girip mükellefiniz adına yeniden başvuru yapmanız olacak. |
||
SORU | Gib üzerinden Defter Beyan sistemi aracılığı ile başvuru yaptım . Başkaca bir işlem yapacak mıyım? Teşekkürler |
yasemin akyüz | Aralık 18, 2017 at 11:30 am |
YANIT | Sistem üzerinden başvuru yapıp önizleme ekranından sözleşmeyi onayladınız ise başka bir işleme gerek yok. |
Murat Omrak – Mali Müşavir